Alergat descult

Joi am alergat vreo 5 minute descult pe o bucata din Dish Loop. Foarte ciudata senzatia: ca si cum ai fi pe janta la masina sau bicicleta. Si tot ca la o roata pe janta ti se taie cauciucu’ daca mergi prea mult asa. Dupa vreo 5 minute am facut pana la un deget asa ca a trebuit sa ma calmez. Dar experienta a fost beton si se va repeta clar. Ce am invatat:

  • Senzatia ca nu este nimic intre talpa si drum e tare faina, chiar daca mai apare si se sparge vreo batatura. Apropo de bataturi, are careva ceva feedback de la alergatul cu Five Fingers?
  • M-am prins ca nu-mi folosesc deloc jumatatea din fata a talpii la alergat. Uitindu-ma de sus la talpa se vedea cum se balangane degetele alea fara nici un rost. Probabil de asta am facut si rana la unul din ele, ca practic loveau asfaltul aleator si fara control.
  • Abia dupa ce mi-am luat iar adidasii in picioare mi-am dat seama cita protectie baga astia in talpa, chiar si in aia asa zisi „light trainers”. Parca eram intr-un Cadillac cu suspensie pe aer. Asta ii partea faina. Partea mai naspa ii ca iti seama imediat cit control pierzi prin faptul ca alergi incaltat. Faptul ca talpa atinge ceva nu mai inseamna nimic. De acolo pina la reactia solului mai e cale lunga… Plus ca se pierde o gramada la stabilitatea piciorului. Abia acum mi-am dat seama ca, dupa primul contact cu talpa pantofului, piciorul mai aluneca sau inspre interior sau inspre exterior, in functie de structura talpii.

4 thoughts on “Alergat descult

  1. Marius

    5 fingers mi se pare o aberatie consumerista standard – de ce sa nu cumperi ceva ce poti obtine pe gratis? daca vrei s-alergi descult, alearga descult. eu alergam descult pe pista de atletism a universitatii in zilele in care alergam putin (4 mile). era perfect si, din cauza ca piciorul descult te forteaza sa amortizezi pe varfuri, imi simteam de fiecare data gambele (care cam someaza la alergatu’ de cursa lunga).

    Răspunde
  2. Marius

    Iti pusca pentru ca esti domnisoara: prea multa munca de birou. Cowboy-up!
    Suprafetele cauciucate ale pistelor de alergat sunt destul de moi. Incearca macar odata inainte de a plati $100 (pentru a alerga „descult”)…

    Răspunde
  3. Marius

    Confesie: ieri am alergat 10 ture de pista descult. In trecut alergasem doar cate 4 odata, la sfarsitul unei ture. Si mi-au puscat si mie nu numai degetele dar si talpile in vreo 4 locuri. Azi am incercat din rasputeri sa levitez dar nu mi-a reusit nicicum…

    Răspunde

Lasă un răspuns

