Sawyer Camp Trail

Astazi mi-am imbunatit timpul pe 10K cu citeva secunde (40:33), pe alta cursa organizata de Dolphin Runners. Tot astazi m-am prins ca astia is cam masochisti: cursa de saptamina trecuta nu avea aproape nimic plan; cursa de astazi a fost dus-intors pe o panta (evident ca a doua jumatate a fost in sus, contra soarelui). Traseu’ foarte fain (paralel cu Skyline pe malul unui lac de acumulare. Problema ii ca n-am avut cum sa ma bucur de el: in prima jumatate am fost stresat cind ma gindeam ce ma asteapta inapoi; in a doua deja am dat shutdown la creier.

Avind in vedere conditiile, am fost tare multumit de timp. Asa ca m-am gindit cum de s-o intimplat. Cred ca au fost doua cauze:

  1. Mai multe antrenamente si mai multe curse. In ultimele trei saptamini am bagat 3 curse cu antrenamentele de rigoare. No, se pare ca s-o vazut efectul.
  2. Totusi trebe ceva strategie la cursa. La asta am fost fortat cind am vazut cum ii traseul. Asa ca am mers lejerut in prima jumatate si am inceput sa bag abia din a doua. S-a simtit clar diferenta: timp mai bun si am terminat fara nici o senzatie de voma (spre deosebire de saptamina trecuta). Plus ca asa ii depasesti pe altii in a doua jumatate, chestie care ajuta clar psihic.

Ca si paranteza, astazi mai devreme a fost si o cursa de 5K unde pe locul 2 sau 3, in vreo 16 minute, a terminat unul care alerga cu Vibram Five Fingers. Acelasi tip a terminat cu doua pozitii inaintea mea la 10K (asa incet fiindca l-a tras pe unul dupa el…). Dupa cursa l-am intrebat care-i „feeling”-ul cu Five Fingers. Tipul avea „mixed feelings”. Zicea ca is periculoase cind obosesti ca atunci incepi sa alergi pe calciie (cel putin pe ultimele sute de metri in 5K cind l-am vazut eu era clar pe calciie) si astea nu-s facute pentru asa ceva. In plus, zicea ca nu si-a schimbat timpii de cind a trecut pe ele. Pe de alta parte, zicea ca alearga cu ele doar de o luna jumate si inca nu e chiar obisnuit. No, in continuare nu stiu daca se merita, dar, pentru prima data, astazi am vazut un amator care scoate timpi beton cu asa ceva.

P.S. Rezultatele sint aici.

Lasă un răspuns

