Israel – ziua 4

Ziua 4 pina dupa masa a fost conferinta, deci boooring. Partea interesanta a inceput seara cind am mers la antrenament la Shotokan Ryu Haifa, la Sensei Oded. Multumesc Marius ca m-ai bagat pe felie! Experienta a fost excelenta: tipii foarte prietenosi si karatele fain. Pina la sala m-a dus unul dintre cei 3 romani din club, care a venit desi nevasta lui nascuse cu o zi inainte… La sala m-au prezentat la toti si totul a fost in engleza special pentru mine. Antrenamentul a fost ca pe vremea tineretii noastre la Cluj, de la incalzire pina la kata. Am facut si ceva exercitii de tai sabaki si kihon ippon kumite. Ca pe vremurile bune.

M-a surprins cita lume era la antrenament. Am stat la doua antrenamente: unul pentru adulti mai inceptori si unul pentru centuri negre. La primul au fost vreo 50 de oameni, la al doilea vreo 40. Considerind ca in Dallas eram multi cind eram 15 si in Spania la fel, am fost placut impresionat. Ca si in restul orasului, majoritatea erau evrei, dar asta nu inseamna mare lucru din punct de vedere etnic. Etniile variau aici de la indieni pina la rusi si romani, trecind prin evrei tipici cu cipilica pe cap (chiar si la antrenament…).

Dupa antrenament am mai stat un pic la povesti cu ei. Dintre evrei unul facuse medicina la Bucuresti si a ramas cu amintiri foarte placute din Romania. Tipul cred ca era mai roman decit multi dintre noi: printre altele mi-a citat mai multe chestii din cultura clasica romana pe care eu le uitasem demult, de genul „f… nu f… vremea p…. trece” si altele. In putinele momente cind era serios a zis ca practic tot ce face acum profesional a invatat in Romania.

Ca si cireasa de pe tort am bagat dupa aia o bere cu Oded si unul din romani care mai ramasese dupa antrenament. Discutia la bere a fost super relaxata si exact la fel ca oricare din beutele de dupa antrenament oriunde in lume. Politica zero.

Lasă un răspuns

