Respiratul pe nas pentru alergare

De ceva vreme am reinceput sa meditez un pic si, din cauza asta, am inceput sa ma gindesc un pic mai mult la respiratie si in alte contexte. De vreo saptamina doua am inceput, ca si-un experiment, sa respir doar pe nas la alergat. Surprinzator, efectul global ii foarte placut. Desi, dupa cum zic si altii, performanta finala nu e afectata de tipul de respiratie, sint, dupa pararea mea, cel putin doua sau trei efecte pozitive:

  1.  Repiratul pe nas iti da exact atita oxigen cit poate sa-ti duca organismul fara stres. Deci te obliga sa “calm the fuck down” cind alergi. Asta pentru mine e foarte important, ca, de obicei cind ma stresez prea tare, sint alte efecte secundare neplacute gen rinichi.
  2. Efectul asta de calmare iti reduce pulsul. Inca nu am masurat efectul, dar altii zic de o reducere de 10-15%. Cu alte cuvinte, iti reduci un pic efortul in alergari mai lungi.
  3. Conform cartii asteia, repiratul pe nas creste timpul cind esti “in zona” cind alergi, pe cind respiratul pe gura introduce o stare de stress. Inca e cam devreme sa-mi dau cu parerea. Mai trebe alergat si mai trebe citit.

3 thoughts on “Respiratul pe nas pentru alergare

  1. Radu

    no ma, acuma ca aproape am terminat cartea lui Jurek, m-am analizat sa vad cum alerg, dupa criteriile lui, legat si de respiratie:
    1. io inspir intotdeauna pe nas, ca la karate. Expirat pe gura cand ii relativ mai greu, adica peste 155 pulsu’. De cand am alergat in afara sezonului superincet (sub 140 puls) fac 3+3 cam tot timpul, in afara de intervale unde ii 2+2.
    2. faza cu ritmul pasilor, Jurek zice ca un ritm bun ii de 180 pasi/minut, io fac la aprox 135-140 la alergat normal. Am incercat la 180 pasi (mici mici)/minut si iese 3m45s/km, adica ritmul de intervale… Jurek baga 100 mile la ritmul asta, which is ok I guess… :)

    Răspunde

Lasă un răspuns

